![]() |
Bienvenue invité ( Connexion | Inscription )
![]() |
![]()
|
|
Débutant ![]() ![]() ![]() Groupe : Membre Messages : 37 Inscrit : 14/12/2008 Membre no 9 415 Logiciel: Aucun de précis ![]() |
Goede dag!
Ik ben afstammeling van WATEBLé Bertram en CANAER Catherine.De letter "R" in mijn naam is er later bijgekomen in Belgie. WATEBLé Bertram is ° in npdc rond 1570/80 en is + Zonnebeke (West-Vlaanderen) 09/04/1618 als WATBLE.Hij is X met CANAER Catherine in npdc devant 1605 . Zij is° npdc rond 1580 en + Zonnebeke 20/03/1630. Ze zijn als koppel toegekomen in Zonnebeke devant 1605 door de godsdienstoorlogen. De 3/4 van de bevolking van Zonnebeke was op de vlucht als protestant naar Engeland en Nederland. De adel ter plaatse riep de hulp in van de adel in de wijde omtrek om volk te sturen, om de landerijen te bewerken zonder belastingen te moeten betalen de eerste drie jaren. Hun eerste kind werd° te Zonnebeke 01/07/1607 als WATEBLE Antonius ( en fr. Antoine) In uw forum heb ik vastgesteld dat de familie CANAER zich meest in de streek van Haezebrouck, Haveskerque, Morbeque, en Steenbeque bewoog. Daarom dat ik start met de opzoekingen in flandre int. De WATEBLE, WATEBLED en WATTEBLED vind ik in 4 streken,nl. Béthune, Calais, Cambrai en Blangy sur Bresle toendertijd Ik zoek dus X van WATEBLE Bertram met CANAER Catherine,waar en wanneer, eventueel de geboortedatum en plaats. Als er enkel gegevens van CANAER komen is het ook al aangenaam. Dank op voorhand! Frans Waterblé. |
|
|
![]()
|
|
Débutant ![]() ![]() ![]() Groupe : Membre Messages : 37 Inscrit : 14/12/2008 Membre no 9 415 Logiciel: Aucun de précis ![]() |
Bonjour,
Je suis de descendant de WATEBLE Bertram et de CANAER Cathérine. La lettre "r" de nom est arrivé plus tard en Belgique. WATEBLE Bertram est né a la France vers 1570/1580 et est + a Zonnebeke (Flandre Occidentales) le 09/04/1618 sous le nom WATBLE. Il est marié avec CANAER Cathérine a la France avant 1607. Elle est née vers 1580 a la France et est +a Zonnebeke le 20/03/1630. Ils sont arrivés en couple a Zonnebeke avant 1607 a cause des guerres de réligion. Les 3/4 de la population de Zonnebeke ont pris la fuite comme protestants vers l'Angleterre et les Pays-Bas. La noblesse demandait les personnes pour travailler des terres devoir payer dimpots les trois premieres années. Leur fils est né a Zonnebeke le 01/07/1607 sous le nom Antoine. Les WATEBLE, WATEBLED, WATTEBLED se trouvent environ 1600 dans les régions de Béthune, Calais, Cambrai, Blangy et Abbeville. Je suis a la recherche du mariage WATEBLE Betram X CANAER Cathérine, aussi les places que Bertram et Cathérine sont comparu comme parrain, marraine et témoin, car c' est dificile pour trouver les dates de naissance devant 1600. J'ai vu que le prénom Antoine est souvent comparu et c'est possible que mon Antoine est parrain a la France. C'est tres important pour moi de quelle région je descend. Merci d'avance Frans WATERBLE |
|
|
![]() |
Version bas débit | Nous sommes le : 25 06 2025 à 23:23 |